.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بحران فاضلاب در شهر نمونه گردشگري كشور
نايب رئيس شوراي شهر رامسر گفت : فاضلاب شهری رامسر سلامت مردم را تهديد مي‌كند و به دليل نزديكي كوه و دريا ، سبب آلودگي سواحل شهر رامسر شده و فضاي ناامني را براي گردشگران و شهروندان ايجاد مي‌كند...
بحران فاضلاب در شهر نمونه گردشگري كشور

نايب رئيس شوراي شهر رامسر فاضلاب شهري رامسر را بحراني بزرگ عنوان كرد و گفت: اين مسئله بايد مورد توجه قرار گيرد.

علي اميني شاد اظهار داشت: اين امر، مشكل بزرگي‌ست كه مردم در شهرستان نمونه و ويژه گردشگري از فاضلاب رنج ببرند.

وي در ادامه به سيستم جمع‌آوري فاضلاب در رامسر اشاره كرد و افزود: سيستم جمع‌آوري فاضلاب در رامسر بيشتر از نوع جذبي و به ندرت سپتيك است و از طرف ديگر رامسر پرباران‌ترين شهر ايران است كه به دليل بالا بودن سطح آب‌هاي سطحي منطقه و به دليل نداشتن كانال جمع آوري آب‌هاي سطحي در شهر رامسر در فصل‌هاي پرباران فاضلاب منازل مسكوني، تجاري و ادارات و ... با آب‌هاي سطحي ميكس شده و در سطح جريان مي‌يابد.

اميني شاد ادامه داد: در اين راستا علاوه بر اينكه اعتراض‌هاي مردمي را در مناطق مختلف شهر شاهد هستيم و سلامت مردم شهر رامسر را تهديد مي‌كند، به دليل نزديكي كوه و دريا سبب آلودگي سواحل شهر رامسر شده و فضاي ناامني را براي گردشگران و شهروندان ايجاد مي‌كند.

وي به توريستي بودن شهر رامسر اشاره و تصريح كرد: شهرستان رامسر يك شهرستان 70 هزار نفري‌ست، در حالي كه در بيشتر فصول سال شاهد جمعيت شناور 700 هزار نفري هستيم كه اين خود بر مشكلات ما مي‌افزايد.

نايب رئيس شوراي شهر رامسر بيان داشت: يكي از مهم‌ترين تسهيلات شهري كه بسيار موجب رفاه و آسايش افراد مي‌شود، تاسيسات شهري از قبيل شبكه آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب و ... است كه در اين ميان شبكه فاضلاب شهري از اهميت بالايي برخوردار است.

وي افزود: با توجه به اينكه رامسر يكي از شهرهاي مهم و نمونه گردشگري كشور است، نبايد فاقد شبكه جمع‌آوري، انتقال و سيستم تصفيه و دفع فاضلاب بهداشتي باشد.

‌رئيس كميسيون عمران شوراي شهر رامسر در ادامه ازدياد جمعيت و همچنين جمعيت شناور شهرستان را عامل مهم احساس اضطراري اين مشكل دانست و خاطرنشان كرد: شايد در گذشته اين شهر مشكل دفع فاضلاب را حس نمي‌كرد و يا اينكه كمتر حس مي‌كرد اما امروزه به دليل افزايش جمعيت و همچنين افزايش توريست و گردشگر در منطقه اين مشكل حادتر شده و مردم را رنج مي‌دهد.

‌وي در ادامه از مسئولان شهرستاني، استاني و حتي كشوري خواست كه در صدد حل اين مشكل برآمده و ميليون‌ها گردشگر و شهروندان رامسر را از اين معضل بزرگ نجات دهند.

وي بيان داشت: رامسر متعلق به رامسري‌ها نيست بلكه يك شهرستان جهاني‌ست و بايد در بخش زيربنايي و تاسيساتي ويژه ديده شود.

اميني‌شاد در ادامه به استناد سخنان معاون وزير نيرو در آبفا گفت: عطارزاده در گفتگوي خبري خود در رامسر وضعيت فاضلاب شهرهاي ساحلي كشور را اضطراري اعلام كرده بود./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.